blog background

25 November 2010

Kalau xletak title boleh kan..?? =.="

Assalamualaikum ;)

hye kawan-kawan...hurmmm

klu yg sedarkn kewujudan belog aku ni dr mula, msti korang perasan kan..lagu mula2 skli d belog ni Ku bukan aku by Tilu..huhuhu..

Lama sungguh hari berlalu
Hening malam menyiksaku
Bila bersendirian sepi jadi pilu

Kau pergi aku yang hilang
Sedikit pun hidup tak senang
Langit cerah ku renung mendung kelabu

(korus)
Kerana diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Fikiran tak keruan
Jiwa rasa kekosongan
Diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Pulangkan dia ke pangkuanku

Yang digemar menjadi bosan
Sukarnya cari ketenteraman
Bila hati bersedih semuanya tak betul

Ku cuba setabah hati melupakan
Dirimu dari ingatan
Tapi semakin dicuba semakin rindu

Lagu ni best bg aku..tp, motif aku bt ntry ni bkn semata2 sbb lagu ni..tp kan kan kan..lirik lagu ni b'kaitan ngan aku skrg yang mmg KU BUKAN AKU..!! @_@...why?? sbb skrg aku mmg bkn aku..haha..tp lirik dia b'tukar mksd..kira ada mksd t'sirat la..hehe..xsmstinya hnya kpd insan b'nama kekasih..tp utk diri sndri pun boleh..anda harus kreatif dlm menentukn makna..haha..motifff??

Act kan, aku tgh merajuk ngan diri sndri skrg ni..kiranya merajuk tanpa alasan yg konkrit T_T..tp bla ada org *jentik sikit..mula la aku merajuk secara besar2an..tp perhatian ya! aku cuma merajuk pada yg sudi sja..opkos la ngan famili aku sja..so, anda xperlu risau sbb aku xkn merajuk ngan anda!haha..yala...klu bukan aku yg merajuk dlm famili aku, siapa lg kan..aku sja pling layak utk merajuk secara bsr2an..haha..*Puteri bongsu la katakan..haha..huh! sungguh xsopan ya! 

sebenarnya dr smlm smpi la td..(skrg da ok sikit), otak n hati aku xsependapat..dono why..huh! smpi aku sesak napas jgk la...kan aku da ckp TANPA ALASAN YANG KONKRIT...huh! ya..aku mmg manusia yg pelik...=.=" kiranya jiwa kacau n otak kurang b'fungsi dengan jayanya..aku sbnrnya mmg selalunya mcm tu..sma ada aku t'lebih b'fikir or perubahan hormon..?? Biasanya klu aku ada mslh or dlm situasi di atas...aku mmg suka TIDUR saja...bknlah niatku klu tidur tu boleh hilangkn mslah..tp, bg aku klu aku tidur n bangun balik..otak aku akan jd fresh skit n boleh b'fikir secara waras n matang..then, bila aku sedih or otak blank..aku suka dgr lagu2 yang sedih or rentak yang slow..kira membuai jiwa la..kira, satu terapi jiwa la..muziknya..liriknya..blh buatkan otak aku b'fikir secara rasional..mcm membina kekuatan la..huhhu..

Lagi satu hal..aku kalau menangis, biasanya mmg susah maw stop..! kira boleh menangis smpi bengkak2 mata la jgk..huhu..ada sesetengah org, kalau dorg ada problem..biasanya dorg akan kuat makan..makan apa saja yg dorg maw..tp bg aku..tu bkn mengurangkan masalah tp menambah masalah...+++ Kg..oh! nooo..haha..so, tu sangat-sangat tidak sesuai utk aku..hehe...yang paling penting..aku klu sedih or jiwa kacau..biasa xsuka di ganggu..so, please..leave me alone..! nnt anda akan merasai pedihnya jiwa bila aku b'suara..huhu..please please please...go away from me..jgn smpi aku rsa b'salah plak..tambah mslh pla klu aku b'suara..faam2 la ye! tp jgn pla anda larikn diri dr aku..nnt aku jd lebih parah sbb aku rasa lebih sedihh T_T..yes! i am weird person..! mksud aku..biarkn aku cool dulu..lps tu aku mgkin akan m'bebel psl bnda tu or aku just diam sja...t'pulang pd situasi..


aku buat ntry ni bukan saja-saja maw meng-gedix pada anda semua..cuma, aku maw share..what i done to control myself n my emotion when something get wrong in my real life..aku taw, anda semua pun ada solution sendiri bila ada mslh kan..Kalau anda mcm aku..yes! aku mmg xsuka m'yusahkn org lain ngan mslh aku..biar pun aku terkontang kanting..cuma aku akan luahkn pada org2 yg aku percaya..so, pd org2 kepercayaan aku...anda amat di perlukan..mksd aku, bkn la hanya masa susah saja..tp masa senang jugak..kira "Give and Take" la kan..so, kawan-kawan..carilah orang kepercayaan anda di waktu susah atau senang..kalau maw share ngan aku pun..no hal..sbb aku seorg pendengar yg baik..hehe

Aku rasa syukur sangat bila aku merasai kehidupan aku sekarang...kehidupan yg terbina dengan kepercayaan..kepercayaan terhadap diri sendiri dan YANG MAHA KUASA..insyaAllah..Dulu-dulu aku mmg akui..aku bukan la org yg punya kepercayaan terhadap diri sendiri..itu sebenarnya cuma akan membuatkan diri kita berasa tidak akan puas dengan apa yang kita ada di muka bumi ni..aku cuba bina kepercayaan tu sedikit demi sedikit dan makan masa bertahun-tahun..it was a long journey has no turning..! sekarang pun rasanya aku masih membina dan memperkukuhkan kepercayaan agar ia tidak hilang....anda juga mampu lakukannya..Never give-up..jgn jadikan alasan kegagalan kita sebagai penamat sebuah kehidupan..tp sebagai permulaan kepada kehidupan yang panjang..learn right from wrong..;)

so, anda-anda..! jgn hilangkn kepercayaan orang yang anda sayang sebab kepercayaan yang hilang itu belum tentu dapat dibina semula..jd, berhati-hati la kita semua "kerana dirimu begitu berharga"..haha..iklan jap ;)..terasa puas pla membebel di sini...OK..saya suda ok rasanya elok saya mengundur diri...moga panjang umur berjumpa lagi (maw b'pantun..tp mcm xjd seja tuh..haha)


till then....baaabaaaiiiii

with love, 
si jiwa kacau (^_______^)

Nota bantal buchuk: oooomemjiee...adik-adik sekalian...hehe..adik? adik la sangat..perasan tua!haha...aiii kan sekrg u'olls..minat gila ngan games Hoki n Ragbi..why? sbb aii da taw how to play it..! best..o ya..best of luck to Malaysian Hoki player(male) tuk games dis afternoon..jgn lupa ok..4.55 pm Astro Arena Channel...set jam tuh..;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...