blog background

13 March 2011

Kekhilafan Seorang Manusia

Assalamualaikum

Anyonghaseyo =)
hye guys..! whut a long week...busy gila minggu ni..dengan asaimennya, lawatannya, projeknya..aduhaiiii...! Tapi sekarang mampu tersenyum lega (^__________^)..now at sweet home..whut a lovely time..;p

Ekceli guys, aku maw ulas sket cerekarama TV3 yang aku tinguk tadi, Sekalung Noda..sapa tinguk jugak angkat kaki dan tangan..hahaha..ermmm..Siapa yang bersalah? Si isteri, Karina atau si suamikah, azrai? Ok, aku xmaw la korang binggung..bia aku cite sinopsis dia sket k..

Karina dan Azrai ni sepasang suami isteri dan ada dua orang anak, Yasmin dan Azmin serta seorang orang gaji, Mak Mah..Kiranya keluarga dorang ni hidup mewahlah jugak sebab si Azrai ni keja ke bisnes sendiri... Kerja dia membuatkan dia selalu keluar negara or negeri..Jarang la ada si umah..so, segala urusan umah dan anak si karina dan mak mah yang urus..Tapi 1 day ni..si karina jumpa Si Ray yang memang kasanova dan suda ada bini jugak..banyak jugak perempuan yang suda jadi mangsanya termasuk la si karina ni..Then, dorang mulalah bercinta..Si Karina mula lupa anak-anak, rumah dan suami sekali..Suami dia mulalah syak then dia menyiasat sampailah terbongkar dan si karina tertangkap berkhalwat ngan si Ray.. Si Azrai ceraikan si Karina ngan talak 3 dan mengharamkan dia jejak umah dan jumpa anak-anak dorang..Si Karina ni kena penjarakan sekejap sebab kes dia berkhalwat ni. Lepas dia kena bebaskan, dia mula cari anak-anak dan suami dia tapi xjumpa pun. Kawan baik dia pun xmaw tolong.. Famili dia xmaw terima dia, bapa dia meninggal dan mak dia sakit gara-gara perbuatan dia sendiri.. Karina jadi tertekan dan sampailah si Karina ni jadi gila dan bergelangdangan di jalanan..

Guys, kejamkan si Karina..Sanggup dia buat macam tuh.. Isteri dan ibu jenis apa macam tuh?? Aku taw korang akan pikir macam tuh jugak kan..Tapi aku maw kita sama-sama berpikir..Atas dasar apa si Karina jadi macam tuh..Bukankah atas desakan naluri seorang isteri yang kesepian yang selalu mendambakan suaminya di sisi bersama-sama melihat anak-anak membesar depan mata? aduhaiii..! Maknanya di sini kita tidak boleh letakkan kesemua kesalahan atas bahu si Karina nih..Padahal suami dia juga sama-sama salah..Terlampau mengejar kesenangan..cop cop cop..! aku taw korang akan cakap, bukan untuk orang lain untuk famili dia juga..yes..! aku setujulah sangat..Tapi apalah sangat kemewahan yang dikejar andai kebahagiaan dan keluarga jadi taruhannya..

Guys, bagi aku cukuplah hidup dalam kesederhanaan yang mana cukup makan dan pakai..Tidak kaya tidak juga miskin..tidak kaya harta tidak juga miskin tanpa kasih sayang... Kita taw kan, duit tu merupakan medium penting dalam kehidupan seharian, tapi kebahagian merupakan pelengkap kehidupan..Kalau kaya harta sekali pun tapi tiada kasih sayang dalam kehidupan apalah gunanya..samalah kesnya si karina, dia punya segala-galanya, tapi kesian kekurangan perhatian dan masa tuk bersama-sama suaminya..Tidak adilkan kehidupan nih..Cuma aku rasa, inilah pentingnya konsep "give and take"..kalau sama-sama mahu menerima keadaan tuh, insyaAllah sama-sama juga rela hati memberi..Maksudnya, Terimalah seadanya kehidupan tersebut dan menganggap sebagai sebuah cabaran kehidupan untuk meraih kebahagiaan sepanjang kehidupan.."Demi sebuah kebahagiaan hakiki, tabahkanlah hatimu wahai manusia, kerana kelak syaitan pasti akan bertepuk sorak akibat kegagalanmu itu..." sama-samalah kita ingat-mengingati sesama makhluk ciptaan Tuhan, insyaAllah selamat di dunia dan akhirat, amin....

Dan guys, Janganlah menghukum mereka yang sudah sedia terhukum.. Apa yang kita lihat belum tentu sama dangan apa yang terjadi..dan betulkan persepsi anda, tidak semua orang pentingkan harta benda atau bermata duitan dalam dunia ni apatah lagi makhluk bernama perempuan,wanita, gadis dan yang sewaktu dengannya..Bersihkan hati, buangkan segala prejudis dan ikhlaskan jiwa ...Renung-renungkan dan selamat beramal ;)



 testing 1 2 3
memandangkan line bb comel, nnt la update bout that day..


oklah guys, anyongi kyesayo..;) tata

nota bantal buchuk: Sioknya....jumpa c kembar..hahaha..kesian, makin mengecil bukan makin membesar dorang nih..mkn vitamin ya sayang..! tapi dorang makin faam ckp orang lain..kadang2 jak aku xfaam apa yg dorang cakap..hahaha..comel sungguh anda..! muahxxx 

2 comments:

miss yanie said...

babe ! setuju.. well, besala lumrah idup pempuan ni.. akan cepat rasa sunyi... klu lelaki mungkin ok sikit kali cz ego dorg tggi ke langit.. uhukk.. and, betul tu.. kaya harta tp miskin kasih sayang pun nda guna jua kn.. hmm.. nda la lengkap kehidupan tnpa kasih sayang..

Fatin Amalina said...

teehee...thanks babe..! mmg kehidupan ni kdg2 nda adil...adil atau x pun kdg2 t'pulang pada kita jua..huhu..well babe..kdg2 llki pun ramai jua tp kdg2 keslahan tu b'balik pada org pompuan jua..aduhaiii..tula, bnyk mna pun harta klu xda ksh syng xda guna jua..kasih syg tu akar kehidupan...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...