blog background

01 July 2010

Semerah Cinta Stilleto



salam n hye...

Today, i glad to be here..hahaha *menyampah cam sampah sja ayat aku kan. Xpa xpa. Sabar la, i kan baru maw ada mood tuk update nih. Jgn cross da line bha.kehkeh. Hokey, sblm i btul2 jd kerepek baek i straight to da point kan. Ekceli, filem ni kan da lama, 8 april tuh. Skrg ni da 1st July. Sah2 aku ketinggalan keta api. Xpala yg pntg i tgk k.huahuahua

Cita ni klu diikutkan mmg la besa2 sja. Tp, jln cita dia ada kelas gitu. Boleh tahan la, not too bad la. Cuma ending dia sja mcm maw cpt2 di tamatkan. Sesuai la jgk ngan genre dia romantik komedi ka komedi romantik? *lantak ko la kan..mna2 la yg sesuai k! Part paling lucu mstila bab nama2 dlm filem ni, Sariman Toyol jadik Leto. Ibarat kata dlm babak*ntah babak ke brpa tah, tang mana jadiknya leto tu? jauh! hahaha. Siti Laila jadik Stella, ni aku still bole trima lagi sbb dkt2 da tuh.hehe. Tang nama da lawak kan.hehe

Hokey, jalan cita ok la aku suka. Santai n cool jew. Sesuai tgk tuk hilangkn boring2 ya!hahaha. Tp ada jgk part dlm cita ni sama ngan satu novel yang aku baca. Tajuknya, Indahnya Kasih. Novel ni kesinambungan dr Kisah kasih. Penulisnya, Kreisya Reisya. Apa yang sama? hehe. Jalan citanya mcm sama ngan filem ni. Hokey, yg aku perasan la bila bab kasut tu. Memang sama, sbb dlm novel tuh mcm heroin jumpa hero sbb kasut la. Lepas tuh, mak bapa si Stella yg ada affair d luar tu sama mcm watak Puteri Farahdika. Sebijik ok! sama. Xpcya, p cari novel ni n baca. Mmg totolly sma. Tp len sikit la jln citanya tuk whole story kan.




Lepas tuh, lagu tema dia. Kira OST tuk filem ni sma ngan drama di tv3 dlm slot Legenda*ceh! details aku bg ko..haha. Zati dan Mawas, tp dlm filem ni penyanyi dia kump. Fabulous cat, Wangi n Zizi tp dlm drama tu penyanyinya Zarina af2 tuh. Tp aku rasa lagu ni Fabulous cat yg cipta kut. Lagu tu mmg best la. Ada jgk aku try cari tp yg ada versi Zarina sja.

okla, aku mo share apa yg aku dpt msa tgk filem ni.

ingat:

"Manusia, takkan pernah puas dengan apa yang mereka ada."

"Kesempurnaan dalam hidup memang tiada, yg wujud hanya kebahagiaan." Siti Laila-stella

Ni pla wat aku tersentuh:

"Sebagai anak, kita wajib mendoakan kesejahteraan ibu dan bapa kita dan layanlah mereka sebaiknya untuk mereka mengharungi sisa2 hidup sebelum dijemput kembali kepada yang empunya. Walau apa pun perbalahan serta dosa yang dilakukan, biarlah ianya diadili oleh yang Maha Pencipta. Sebagai anak kejarlah masa depan yang lebih sempurna. Tidak ada lain dan tidak ada bukan, keluarga harus didahulukan."

ni pesanan:

"Sebagai seorang remaja, carilah kebahagiaan disisi keluarga. Yang baik dijadikan tauladan, yang jahat dijadikan sempadan agar kelak remaja2 bila dewasa dapat membina keluarga serta mendidik anak-anak ke jalan yang diredhai. Ini cerita aku, Sariman Toyol. Jangan sekali-kali kita menyalahkan apa yang telah berlaku kepada ibu bapa kita, kaya ke mereka, miskin ke mereka. Itu hak mereka, sebagai anak kita harus berusaha untuk mengubah kehidupan kedua ibu bapa kita, amin." * tulisan merah tuh, wat aku maw ketawa t'guling2 ok!haha =.="

Apa2pun cita ni ok ye. Sokonglah prodak kita. "Klu bkn kita siapa lagi, klu bukan sekarang bila lg"*kata2 from mantan Pengarah IPG kitaorg ye. Aku pinjam jap!. Mmgla xsehebat filem luar ngra, tp kta hrus skong dgn m'berikn kritikan yg membina bkn menjatuhkan ya! Maju lah sukan untuk ngra*tiba2 plak da.hahaha...layanzz nooo ~.~


till then, bubbye ^_^

nota bantal buchuk: ekceli, entry ni aku wat smlm, 1st July. tp mmndgkn xdpt publish t'paksa la publish arini k...bikin gwa naik hantu je la..smpi mata ku merah *sakit mata la..adoiii..malang btol la nsib aku nih!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...