blog background

16 June 2010

AKU MAHU KAMU_Aleya Aneesa


salam n hye...


long taim no c kan...huhu..here i came.. cetttt!!
apa hal la ni jang..xpo xpo..aku sja ja..lma kan nda update blog...busy bha aku tyme cuti2 nih..jd babysitter la...pgawal lintas umah..*apa kejadahnya..haha..blom lg kes line berukBand yg macam apa sja..huhuhu..wat gwa skit ati sja..

dah..dah..dah...baek aku stop sblum aku jd kerepek..haha

sbnrnya ntry ni aku wat khas memandangkn aku ni hantu novel...jgk hantu kek, hantu on9 dan segala hantu yg geng ngan hantu dlm persatuan hantu..haha...hantu yg aku mksdkn ni bkn la hantu yg kwn2 dia jin2 atau setan2 k...hantu yg aku mksdkn ni sbnrnya kegilaan t'hdp sstu bnda pd thp dewa..sja la letak nma hantu..sbb aku bajet cam meletup la konon..hahaha..klu aku letak dewa novel..ko pikir ko dewa dewi ka..sgguh x sesuai kan..kan..kan..

ok..ok..ok..straight to da point la ya..aku ni mmg minat gila baca novel ni..ntah la..aku rasa aku kanal diri aku sbnr2nya dr novel2 yg aku bca..kiranya, penulis tu berjaya bt aku b'fikir, membina, mereka dan mengadaptasi apa yg aku baca ke dalam real life aku..btol..tula aku rasakan..ada org ckp bca novel tu cuma angan2 atau imaginasi penulis...bkn btol pun..jiwang..tp, aku ttp ngan pndpt aku..okla stop psl bnda ni..lama aku xon9 gara2 cuba m'abiskn baca novel ni tyme2 aku jd babysitter etc..huhu



Sinopsis : AKU MAHU KAMU

EMPAT tahun Qisya Khaleesa cuba bertahan demi me rawat luka di hati. Biarpun sukar, dia masih meng harapkan kemaafan Ziyad Fallah. Namun, suaminya itu tetap meletakkan ke salahan ke atas bahunya. Padahal, jiwa ibu mana yang tidak merintih setelah kehilangan satu-satu nya permata hati? Pemergian Faiq yang dijemput ILAHI benar-benar meragut kebahagiaan dia dan Ziyad.

Keegoan Ziyad membuatkan Qisya berjauh hati. Dia nekad membawa diri. Di luar pengetahuan Ziyad, dia tabah mengharungi hidup sendirian sehinggalah zuriat kedua mereka lahir ke dunia. Walaupun hatinya berat, Qisya berkorban sekali lagi tatkala dia sengaja meninggalkan bayi comel yang baru dilahirkannya itu di kediaman Ziyad. Dia rela berpisah dengan Firyal hanya kerana mahu menebus kekecewaan suaminya itu.

Namun, ternyata perpisahan itu bagaikan merentap naluri keibuan Qisya. Hatinya tetap juga bergetar hebat tatkala bayangan Ziyad dan Firyal melintas jiwa. Dia tahu, di segenap relung nadinya masih sarat dengan rindu. Dan, dia hanya berperang dengan waktu demi melunaskan kerinduan itu.

Harga : RM 19.90

Halaman :512

Pndpt aku ttg novel ni...aku mmg sedih sbb b'pisah ngan watak Qisya Khaleesa, Ziyad Fallah, Faiq Fallah, Firyal Ibtisam dan semua watak dlm novel ni...*suma novel, abis ja aku bca msti aku sedih mo tgglkn watak tu..huhu..emosi btol la...hahah

bg aku, msa mula cita ni...jln cita dia slow sikit..smpt jgk la aku mngntuk..tp lama2 bca, mkin xcited mo taw ending dia..sedih jgk bla seorg ibu t'paksa tgllkn anak n husband dia gara2 miscomunication...tu la plg aku geram kan...pihak ni rasa mcm ni..tp sbnrnya mcm tu..pihak tu pla rasa sbliknya..pdhal bnda tu xda apa la sgt..huhu..gara2 komunikasi yg xda jd la mcm tu...

eeeee..ssh btol mo cita..klu mo taw lebey lanjut baca la novel ni..tp aku gerenti msti puas ati la jgk bca novel ni...xda la rasa rugi sbb beli n baca ok...bha suda2 la..kering otak aku d btnya mo cita pnjg2..hahahaha

till then...babai..

nota kaki buchuk: next tyme aku akan wat ntry khas sempena cuti2 aku ya..hahaha*ingat ni program khas hari raya ka...hahah...daaaaa

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...