blog background

21 April 2010

JUBLI PERAK : all my way today

salam n hye2 peeps..

apa pun 1stly ni aku mo ucapkn takziah buat arwah ACHIK SPIN yang meninggal pd 17 April 2010...ekceli, ari sabtu tu lps tgk af, aku p on9 la..tiba2 insting aku mo p buka murai.com..sekali aku tgk tjuk bsrnya psl arwah ni disahkan meninggal sbb eksiden..i quite shock la...mcm xpcya jgk..ingatkn men2 jak title tu..dlm drama ka filem ka..besa gitu kan klu kta tgk title d news paper gitu..kdg2 bikin kecoh jak..padahal dlm filem sja bnda tu jd..so, aku mmg ssh mo pcya la tyme tu..tp, xbuli x pcya bla bca isi kndgn brta tu..msa aku bca tu rupanya bnda tu bru jak jd dlm jam 6 la gitu..huhuhu...padahal aku mmg minat gila kaw2 ngan achik ni msa zmn2 sek dulukan..mmg hafal la lirik n lagu2 dia duet ngan nana...sedih la bla taw sal brta ni..tp apa buli btkn..ajal maut jodoh p'temuan semua t'ltk d tgn ALLAH S.W.T kan...apa2 pun kta yg msh hidup ni hnya mampu m'doakn kesejahteraan roh beliaw ni d sna kan...amin..

aku still ingat lg kaka aku prnh b'gmbr ngan dia msa dia dtg p fun fair d labuan..(nda ingat thun brpa)..msa tu aku still sek lg...aku p cuci dlm bbrpa copy..(nda ingat suda d mna aku smpn tu gmbr2)..pnya la aku bngga ada gmbr real dia msa tuh..hahaha..klu karaoke d umah pun msti lgu2 duet dia ngan nana..huhu(best pla kngan itu kan..hukhuk)...

ok la..kta stop la cita seday2 nih..aku mo cita sal apa jadi spnjg ari ni..huhu...ok..1st, pagi kami ada program pengisahan sejarah smpna jubli perak 25 tahun ipg..huhu..best plus borink jgk la...yg bestnya dpt dgr cita mantan pengetua a.k.a pengarah pertama ipg ni...dia ni slumber n lucu jgk....yg pling aku x blh blah ngan cita dia...msa 1 mjlis ni ni mo wat ucapan dpn menteri ni..dia t'tggl teks ucapan dia..then, dia m'gelabah da ni..cari2 d poket2 jmpa bil sja...hahaha..last2 dia wat ucapan pendek jak...then, menteri tu pun tnya, npa dia wat pendek jak..?? dia bls, "owh dak2 ni da besa dgr dia m'bebel..bosan suda dorg ni..sya bg can dato' wat ucapan pnjg2 pla.." hahahahaha....sempoi gla btol dia nih..mmg syiok la klu skrg ni dia kmi pnya pengarah...slamba mamba jak..hahahaha

lps tu pla dia ada cita lg mcm mna satu ari ni dtg la seorg ibu kpda guru pelatih nih..marah2..then, dia bg sabar la kan...dia bwa msk blik dia..dlm bilik dia ni ada satu jam yg boleh b'bunyi (kira mcm jam digital kot) dan ada beras kuning(x sure)..then, bla la smpi msa kn jam tu akn b'bunyi dan dia kasi smbnyi jam tu...apa lg ibu guru pelatih tu pun tanya "cikgu, bnyi apa tu..??".. trus apa lg..dia baling @ tabur beras kuning tu p blkng dia n dia jwb la "owh..tu bunyi kelulut (btol ka..x sure..dia ckp tu burung bsr yg boleh mkn org la..tyme tu la...)...sya simpan tu brg sini.."..apa lg si ibu tu td...cpt2 mnta diri p blik sbb ketakutan..nah!!xjd dia mrh2..hahahaha..ada lg satu cita yg m'cuit ati aku ni..(ekceli suma lucu pun cita dia..ilang ngantuk)..dia ckp kn dulu2 mna ada keta ka motor ka d pedlmn nih...so, mo p msk pedlmn ni ssh then jln dia mmg xboleh msk ngan keta..bla dia mo p m'yelia p pdlmn (mcm salinatan, babalitan dll) mo ambl msa dlm 5 ari juz jln kaki..wah..byngkn la...huhu..then 1 day ni dia mo msk p pdlmn so dia p pnjm la kuda kwn dia ni....smpi satu tmpt ni..ada bukit..dia ckp "bkn sya p tunggng kuda...kuda yg tunggng sya..sbb xdpt nek bukit...t'pksa la sya p tolak tu kuda..huh! pemalas pnya kuda"..hahaha..mcm mna xpch perut kmi ktwa..hahaha..ekceli bnyk lg cita dia..(mls da aku mo taip..hukhuk)

sblh ptg pla kmi ada aktvt pdg...ada acara sukan rakyat (tarik tali, jln ngan bata dll)..so, p la pdng..hukhuk...ekceli xda la sgt aku ikuti..kmi sibuk p b'gmbr d sktr ipg nih..(wah..mcm 1st tyme pla aku round2..hahaha)..layan pics la..ssh pla mo cita pnjg2 nih..

galeri seni

karya ntah sapa nih..aku tmpg b'gmbr sja..yg psti nih junior aku la yg wat nih..
"V"


tgn

penyu

air terjun buatan..
panas doh..!!


tyme ni..sibuk1 b'gmbr..skli pusing p blkng..
alamak!! ada ustaz pla p tinguk..
malu siot!!

kegilaan mula t'serlah d sini oke!haha

sukan rakyat


ni khas tuk jubli perak..!!
ari t'buka kolej kediaman..lelaki p blok girl & sblikY
x lawa pown..but dis my hardworking oke..!!
bajet sgt sikit tp tnga bnyk..xpa yg pntg aku puas..!!
~my own wonderland~


nota bantal buchuk :nnt aku cita apa jd tyme lwtn n pemeriksan bilik tu..oke..daaaaaaa

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...