blog background

06 June 2011

Random : Membebel

Assalamualaikum :)

Anyonghaseyo...hi guys...lama btol tidak update sini kan..huh..! tersangatlah rindu..aduhaiiii...rindu mau membebel......eh! ayat yang sama ka? serius weiii...banyak betul halangan dan rintangan untuk aku update dan termasuklah masa-masa yang sibuk dan selalu menyibuk...kekeke...secara kronologinya aku busy since lepas cuti penggal sem aritu..Start ja praktikum mula la aku busy sampailah exam aritu..Sem 5 da abis dengan keringat..hahaha..cakap pasal exam ni pla..aduhaiii....Agak susah hati juga bila diingat..Mostly, paper semua kuar soalan yang bukan direct question..maksud aku, kita belajar lain yang kuar agak berlainan sikit..Agak susah dan sememangnya susah..Tapi menurut senior, bila kita da masuk sem 5 biasanya soalan memang macam tu..so, jangan bergantung dengan buku 100% tapi selalulah baca isu semasa dan teori yang berlainan...memang "culture shock" beb...Harap pointer tidak jatuh dan CGPA pun tidak sakit..hehe

Cakap pasal semester 5 ni, aku rasa macam-macam..Yala, sem 5 bermakna tahun ke-3..Tapi kalau dicampur dan ditolak, tahun ni merupakan tahun ke-4 aku menjadi warga perantau di bumi keningau..Sebuah perjalanan yang panjang tapi for sure aku rasa macam baru semalam aku menjejakkan kaki di bumi keningau..Bermakna bila masuk semester 6, lagi setahun aku berada di ipg...ohmemjieee...!!! Kalau ditanya apa perasaan aku, for sure rasa tidak sabar betol. Tapi setelah 4 tahun aku di ipg dan bersama my lovely GPS, aku jadi sedih pla mau berpisah dengan kehidupan as a trainee..di luar lagi banyak cabarannya..huhuhu

Guys guys guys..cukuplah kot cerita pasal sem-sem ni wat jiwa wa kacau la der..hehehe..Anyways, sekarang ni kan cuti sem, so enjoylah dulu..Walaupun tidaklah enioy mana, just stay di umah jadi babysitter..hukhukhuk..Banyak juga la cerita-cerita bila balik kampung ni..yang tidak boleh blah ni kan, sal adalah di kampung aku ni yang bertunang..Aku tidaklah kisah pasal orang bertunang ni kan, yang buat aku macam binggung sekejap bila dengar jumlah wang hantaran..Guest what, RM20 000..gila..! Jual anak ke makcik oiiii...Mula-mula kononnya, RM 17 500 dengan kerbau seekor..Tapi pihak lelaki tidak sanggup cari kerbau tu..bagilah dalam bentuk duit..Makaiiii...gilo bebonar..Bukanlah first time aku dengar hantaran banyak macam tuh..Tapi beringatlah weiiii...even, aku pompuan tapi for sure aku rasa benda ni da melebih-lebih dan melampau..Kalau tengok senario sekarang, RM10 000 tu da kira ok kot..Mungkin lain orang, lainlah pendapatnya kan..

Tapi kita kenalah beringat, bayangkan kalau hantaran tu sampai melebih-lebih buatnya hutang keliling pinggang...makaiiii..menyusahkan diri ja..hishhishhish...Aku bukanlah apa kan, since aku pun belom lagi sampai ke tahap tu, tapi apa salahnya kita beringat-ingatkan..Mintalah berapa pun asalkan tidak menyusahkan mana-mana pihak.. Orang kata, ukur baju di badan sendiri..dan tengok juga baju orang kita minta tu kan...karang xpasal-pasal koyak baju tu tidak muat...hehehe..melebih plak aku ni kan...jengjengjeng..aku tidak mau lah komen lebih-lebih..hikhikhik..orang cakap "ketulahan" karang...

Eh! Aku ni sebenarnya xda idea..tapi oleh sebab aku mengidam maw membebel di sini..mula lah aku merapu dan merepek sesuka hati kan...Gila..! Aku main cakap ja ni, jangan pula korang terasa hati..hehe...Aku xkisah sebenarnya, cuma berdesing juga telinga bila dengar orang cakap-cakap kan..hishhh..

oklah, till then...anyongi kyesayo..babaiiiii


Nota bantal buchuk: Busy pla aku sekarang ngan K-drama...hikhik..ada aku kisahhhhh..???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...