blog background

11 June 2011

Demam 'D'

Assalamualaikum =)

Anyonghaseyo....hye guys..before aku terlupa today adalah besday my besties chingu, Aslizah Wasli saengkil chuka hamnida, chingu....ok guys arini aku terrr-rajin pla maw hupdate cni kan...hehehe..bukanlah sebelum ni aku malas cuma kurang rajin, idea kontang-kering, beruk jumpa saudara beruk yang lembab dan blablabla..for sure aku sibuk ngan k-drama..jeng jeng jeng..hahaha...

so, apahal aku terrr-rajin ni kan...sebenarnya da lama aku maw update tentang isu ni di belog terchenta ni..cuma biasalah aku terlampau menyibuk..eh.! sibuk la weiiiiiii...Korang perasan x kalau masyarakat kita ni selalu atau cepat terpengaruh dengan drama yang selalu ditayangkan d tv...aku gelarkan tu semua demam "D"...demam drama...sekarang ni orang sibuk ngan drama Nora Elena..for sure aku xtinguk since susah maw loading masuk Tonton kan...huh! Tapi, harus dibanggakan juga lah kalau sekarang orang kita sangat berminat dengan drama-drama Melayu kan..Kalau sebelum ni ramai yang xtinguk drama Melayu tapi xtermasuk aku ok...aku still tinguk...Cuma sekarang ni drama Melayu punya kualiti yang harus dibanggakan..Contohnya, NurKasih, Adamaya dan banyak lagi...

kalau kita tinguk secara kronologinya, demam 'D' ni bermusim..Mesti korang ingat kan kalau sebelumnya pelbagai drama luar negara yang membanjiri siaran TV di Malaysia..Aku susun secara random k..sebab aku pun xingat sangat sudah.....hahaha..maklumlah da kertu kan kan kan..

1- Drama Latin - Maria Marcedes, Ugly Betty...banyak lagi cuma aku xingat sangat..ni masa aku masih sekolah rendah sampailah sekolah menengah..hahaha..lawak plak kan..Sekarang ni kalau ada drama ni main di tv, siap kerut-kerut dahi lagi...alahaii..

2- Drama Filipina - Pangako Sayo..paling glamor la ni..hahaha..aku ingat lagi masa aku form 1 la cita ni main di tv..siap ada guna sms lagi maw tentukan ending cita ni..sama ada ngan hero or second hero...hahaha..tapi pastinya aku xundi pun..zaman tu aku handphone pun xda..kalau budak zaman sekarang sekolah rendah dah ada handphone kan..hahaha

3- Drama Taiwan - Meteor Garden..aku paling gila drama ni sebab ada F4...hahaha..hensom noks..! Cita ni ada 3 versi F4 nya..dalam ramai-ramai f4 tu aku punya feveret pelbagai la..tapi mostly aku suka watak second hero dia..hahaha..cool ok dia..lalalala

4- Drama-drama cina...selalu main jam 6...banyaklah sampai aku da xingat..cuma yang paling aku ingat cita Princess Hour..eh! betul ka tuh? hehehe..cita sal putera puteri dinasti apa tah tuh...besh ok..!haha

5- Drama Indonesia - wahhh..nilah yang paling-paling banyak sekarang ni..aduhaiii..naik pening jugak kepala hotak aku..haha..yang paling xbesh sal cita ni kan, paling banyak episode, orang jahat mesti xapa-apa tapi orang baik macam malang xberbau saja...lepas tu, kalau orang jahat, Masya-Allah, punyalah kejam, zalim dan jahat-sejahatnya...sakit hati aku...boleh kena darah tinggi gamaknya..haha..tapi sekarang ni aku tengok, jumlah episode agak kurang jugaklah..tapi cita paling aku xboleh lupa kan cita bawang putih bawang merah...aduhaiiii..bisa-bisa gue sakit jantung deh....

6- Drama Thailand - Paling aku suka cita Freshies High School aka Wai Rai..kekeke...sukanya aku..! mana xnya..hensom gila taw pelakon dia...geteks.!

7- Drama Melayu - sekarang musim drama Melayu...aku suka..!lalalalalalala

8- Apa lagi eh..?? banyak betul musim demam drama ni kan..aku pasti korang mesti ada nostalgia drama kenangan dalam diri korang kan...


Now on, orang tengah demam k-drama termasuklah aku...Aku bukan setakat demam, tapi addicted oke..! alahaiiiii..next entry aku akan give reason..kenapa la aku boleh addicted? setiap orang ada sebab kenapa dia suka atau sebab dia tidak suka...So, jangan la sebab korang xsuka korang suka-suki kondemkan orang lain..lu apahal bro, bagus sangat ke kutuk-kutuk orang...?

Till then, anyongi kyesayo...babaaiiiiii

Nota bantal buchuk : sometimes banyak idea tapi beruk buat hal..sometimes beruk ok tapi idea berlayar ke lautan, sometimes exciated gila maw update tapi macam-macam hal...apahal ko weiiii...hahaha..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...