blog background

20 February 2011

Please sayang, get well soon.!

Assalamualaikum ;)

Menahan sebak di dada, menahan gugurnya mutiara kaca dari mata dan menahan mengalirnya hingus*cheh..!potong stim btol la...feel da mantap ni..teehee masa entry ni dihasilkan...huhuhu..

Ekceli aku maw minta ngan korang semua, tolong doakan moga my nephew si kembar, Ag Mohd Aqeef Danish aka c adi, get well soon n discharge dr hospital soon... Hampir seminggu suda dia di tahan di hospital since last saturday..Kesian my sayang..


Mula-mula citanya mcm ni, last sunday aritu kan kitorng baru balik dari kk, hang out wif makcik-makcik.. but kitaorang balik keningau awal..Jam 2 lebih da sampai hostel..so, memandangkan kepenatan & xdapat tido dalam bas, so aku sampai bilik saja terus terbongkang tido..Petang tu juga aku dapat call dari no yang aku xkenal..so, aku ni jenis yang bila tido n dapat call dr no yang tidak dikenali or call yang aku kira xpenting, aku ignore jak then sambung tido...ouh.! sungguh keji aku..memang xsenonoh la perangai tuh..hakhak..Then, malam tu aku dapat call from my sista, she ask me why did'nt pick up their call...bila masa plak..xda pun no my sista masuk...she told me to call no she text me..aikk..! macam pernah nampak ni no...Rupanya tu no baru dia yang di tinggalkan di umah untuk digunakan my mama..uiksss..! menyesal x pick up call from that no petang tuh..huhuhu..tula keji..!

Then without more question aku call la no tu n speak with my mama..Rupanya my twin nephew, si adi kena tahan di hospital since kemarin (sabtu)..kan aku ada cakap yang kami satu rumah kena serang demam..huhu..rupanya si adi masih demam..Aku cita-cita la sama my mama..malam sabtu tu, my sista da bawa si adi p emergency hospital beaufort sebab badannya panas..39 darjah celcius..aduhaiiii..kesiannya kesayangan uncu...tapi yang bikin panas, xda pla kena tahan..

Sabtu tengahari tuh, dorang tinguk si adi makin lemah, pucat, xmaw minum susu & cirit birit...Sekali lagi my sista n my cousin since dia nurse di hospital beaufort jugak so, dia ikut jugak la..dorang bawa p hospital then kena tahan sebab suspek paru-paru ada infection..huhu..kesiannn my sayang,,T.T..my sista cakap si adi kena tambah air suda 2 kali...Lepas tu my mama cita lagi yang si abang mencari2 adi dia juga..Bila dia kena bawa p melawat si adi di hospital terus dia ckp "diiii...."...aduhaiiii...mengalir terus air mataku bagai air terjun ke ladang gandum..huhuhu..kuatnya ikatan mereka..! Then, when my cousin daughter, aqila datang melawat si adi di hospital terus dia cakap "tata...." stand for kaka la tuh terus banjir ipg oleh aku..hekhek...

Aku still tanya-tanya la perkembangan si adi..my sista cakap dia makin ok..doktar cakap xda apa-apa jugak cuma kena abiskan antibiotik la..so, aku tarik nafas fuhhhhhhhhh...alhamdulillah... Tapi bila aku cuba call my sista dari semalam xdapat-dapat..Ingatkan si adi da keluar hospital.. Bila call lagi tadi, my sista cakap si adi still di hospital lagi..kena tambah darah n semalam badan dia panas lagi...ouh..! my sayang...a million love uncu send from here for u..hope u get well soon ya sayang....Kalau aku tahu dia still kena tahan lagi, maybe aku akan berusaha untuk balik umah even aku admit memang susah sikit maw balik umah kalau xda kawan ni....huhu..

Tadi masa aku call my sista then cakap-cakap ngan si adi sikit..suara dia lemah betul...apa lagi banjir la...huhu..kesian dia..my sista cakap semalaman dia menangis sampai suara jadi serak..he call my name "mimimmm..." stand for miming la ngoks...teehee terus jadi sayu hati aku...huhuhu...kesayangan uncu, cepat-cepat sembuh ya...uncu miss u...hug n kiss from here....muahhhhhh...



uncu heart u babehhh....please sayang, get well soon ok...!


guys, please pray for my nephew...thanks....jasamu dikenang...sayang kamu jugak...jeng jeng jeng ;)
babaiiiiiiiii


nota bantal buchuk: thanks to u too, oppa...u're song make me cheer n smile....sarang hea yo, oppa ;)

2 comments:

Mrs Yaniee Nz said...

baby aqeef... kuatkan semangatmu sayang...... auntiee pun sayang aqeef ni.. sian ba si uncu nya ni ksedihan dr kjauhan sda... sabar babe.. insyaAllah smua akan ok... muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh utk aqeef sayang..

Fatin Amalina said...

awu babe...di mlm kaka ku call..ok2 suda ia jua..huhuhu..

thanx babe...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...