blog background

27 September 2011

Tam tam tut Vs Wai wai mandai

Assalamualaikum

Annyeonghaseyo..dilema dilema dilema....!! Hajat di hati mau yang 'itu', tapi apakan daya 'tangan' tak sampai..haha..konpius ka tidak? Kalau dulu-dulu kan maybe sekarang juga cuma lebih moden bila kita dalam dilema, sukar untuk buat pilihan yang itu ka yang ini mesti akan ada solution macam kira-kira 1-10 pada dua benda tersebut then mana yang kena nombor 10 itulah jadi pilihan..pernah? mesti pernah kan.. meh aku share satu pantun ka jampi namanya*haha aku xtaw nama saintifiknya la dol dalam bahasa brunei yang masa damit-damit (kecil) dulu..

"Tam tam tut gelagah uwa-uwa, si tam bekantut bebau c*** tua.."

haaa?? pernah biskita mendangar? Ani mun nda parnah mendangar, nya beliau atau urang tetua kitani "bukan tah anak brunei tuhh.."..nah..! banar ka inda? baik di-akun..Ada jua ku gugel, pantun ani ada dalam versi Melayu..lain dikit la..tapi akan-akan jua la.. sabalum biskita paning nda merati, baik tah ku bari tau..

Gelagah - tebu
uwa - tua (biasanya untuk panggilan nenek selain mama tua)
bekantut - berkentut (cuma tiada 'r' dan 'e' diganti 'a')
bebau - berbau (cuma tiada 'r') 

so, aku simpulkannya di sini maksudnya lebih kurang tebu yang suda tua..hehe..faham? Ok, pantun ni juga boleh digunakan semasa hendak memulakan permainan macam permainan sembunyi-sembunyi or dalam bahasa bruneinya "hide and seek" eh.! bukan..banarnya main tapuk-tapuk..kekeke..ok, next..

"Wai wai mandai jipun, tanduk berapi, kalau mau minta ujan, beparang abis, abis.."

ok, mun yang ani aku nda jua merati banar..tapi labih kurang nya mun kan mau dapat sesuatu atu baik tah berabis-rabis..buat yang banar-banar..Just like, "fight to win"..haha..ni pun kira macam pantun yang di atas, peranan yang lebih kurang la...

eh.! Ekceli aku bukan mau cita pasal benda di atas ni pun, tu kira mukhadimah terpimpin..haha..Isi penting entry ni sebenarnya adalah disebabkan dilema insan yang punya keinginan besar tapi keupayaan yang sebenarnya kecil..hehe..Ada kaitan juga lah mukhadimah terpimpin aku tuh Sebenar-benarnya, i make a wish to have another new gadget...lalalala..just a wish, mana tau kalau ada "ibu peri" yang sudi memberi sumber kewangan lebih di tahun depan..hahaha..jeng jeng jeng =.="


Arghhhhhhhhhhhhhhhhh...straight to the point la..Ibarat makan tak kenyang *tipu.! tidur tak lena *yes, lately menghidap insomnia sebab terlebih tidur..hahah mandi tak basah *kalau mandi tak basah, sah la ngko gila..berbaldi-gayung mandi tidak basah apanya.. Dahsyat wooookkk...gara-gara beberapa benda alah di bawah ni..


Super cool..
sangat suka design samsung galaxy S 2 ni... 
harga : tunggu aku kaya tidak pun own gaji..alahaiiii



 ni pun cool..expecially, pinky one...alahaiiii
antara the latest model - nokia N9 
harga : out of budjet
p/s : cepat-cepat turun harga..tq




i wish for this..super duper cool
Nokia N8
Just like mine, N81..that all about '8'..miahahaha
Harga : boleh runding lagi..haha




i m looking for this..tapi search d google macam susah pla maw jumpa..
yang paling cool about nokia C8 ni, design dia..suka.! 
harga : affordable..maybe dalam budjet  


ouh.! Perlu berjimat daripada sekarang..Tabung perlu diternak pada kadar yang maksima...
till, then babaiiii...annyeongi kyesayo..



nota bantal buchuk : Tengah layan lagu-lagu FT Island..super cool juga macam lagu-lagu CN Blue...jatuh chenta..! Apa macam cool ka tidak aku bekurapak brunei..?? miahahahaha...jangan sampai korang tidak faham sudah..lalalala

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...